Gedagte vir die dag | Donderdag 19 November 2020

1 Korinthiërs 1:22-23:   “Die Jode vra wondertekens en die Grieke soek wysheid, maar ons verkondig Christus wat gekruisig is. Vir die Jode is dit ’n aanstoot en vir die ander is dit onsin,”

Johannes 3:16: “God het die wêreld so lief gehad dat Hy sy enigste Seun gestuur het, dat elkeen wat in Hom glo nie verlore mag gaan nie maar die ewige lewe mag hê.

Die afgelope week het daar weer ’n boek verskyn wat godsdiens bevraagteken. Dit kom op die volgende neer: die feit dat mense in God glo, is eintik maar ’n versinning van hul verbeelding.

’n Hele tyd gelede is ’n boek deur Erich von Danicken, geskryf.  Dit was ’n opspraakwekkende boek waarin hy onder andere sy eie vertolking oor die Hemelvaart van Jesus weergegee het. Hy beskryf Jesus as ’n tipe “ruimtevaarder”.  Volgens hom het Jesus met ’n onsigbare ruimteskip as ’n supermens vanaf ’n ander planeet op die aarde geland (dis mos nou in die vorm van die maagdelike geboorte by die maagd Maria).

Volgens Danicken is die kind na Hy sy aardse opdrag voltooi het  weer terug na die planeet waarvandaan Hy gekom het.  Hy is as’t ware deur die beheersentrum terug geroep. Voor die oë van Sy verbaasde vriende, het Hy met sy geheimsinnige ruimtetuig die wêreld verlaat.

Hierdie boek met sy eietydse weergawe van Jesus se Hemelvaart, kan aansluit by Sy koms na die aarde, sy kruisiging, sy opstanding en die feit dat Hy verheeliking van die liggaam geniet het. ’n Mens moet die groter prentjie daarvan sien, en dit was destyds ’n blitsverkoper.

Die Evangelie gee baie min plek aan die Hemelvaart. Twee van hulle vermeld dit nie eers nie, en tog maak ons geloofsbeleidenis spesifiek melding dat Jesus opgevaar het na die hemel.  Ons moet onthou dit geskied binne die drie vlakke van die wêreldbeeld waarin die opvaar na die hemel geskied het asook die beeld waarin hierdie  mense geleef het. Dalk skep die woord “hemel”,  vir baie mense ’n probleem.

Calvyn het dit onder meer saamgevat in sy stelling deur te sê dat dit reg is om van die hemel te praat, dit is waar God is. En die gevaar is nou dat ons daaraan dink as ’n toewysing van ’n sekere plek of ligging vir God.  Ek wil nie in detail daarop ingaan oor hoe ons eie manier van dink oor verskillende aspekte verskil van die mense in Jesus se tyd nie.

Ons weet dat God alomteenwoordig is. Een van die bekendste ruimtelike wetenskaplikes dr. Wernher von Braun, ’n diepgelowige Christen het by geleentheid  gesê:  “Dit hinder mense dat ons nie die bestaan van die Here wetenskaplik kan bewys nie, maar is dit nodig om ‘n kers op te steek om die son raak te sien?”

Daarom sê Jesus se hemelvaart, maar ook al die werk wat hy gedoen het, dat Jesus wel hier is.  Dat Hy God was, en meer spesifiek oor sy hemelvaart, dat Hy vertrek het na sy gewone aardse verblyf verby was, maar dat Hy in werklikheid ook nooit hier weggegaan het nie.

Hy bly steeds druk besig om vir ons in te tree by die Vader. Hy hou toesig oor sy kerk en oor sy liggaam en lei vir my en jou deur Sy Heilige Gees. Hy bly by ons en maak vir ons ruimte.  En nou kan ons op ’n ander manier gestel, “ruimtewandelaars” wees, soos Dawid eeue gelede verklaar het in Psalm 119:44: “Dan wil ek U wet altyd deur onderhou, en in U ruimte wandel”. Die ruimte van God, is ’n ondefinieërbare ruimte. Dit vra dat jy deur die Gees gebore word.

1 Korinthiërs 1 sê ondermeer: “Vir die Jode is dit ’n aanstoot, hulle het ’n probleem daarmee en wou in opstand kom daarteen. Vir die ander is dit onsin, maar vir my en jou wat deur God geroep is, is  Christus die krag van God, en die wysheid van God. Dit is alles net groot genade en ’n werking van bo. As ons geseënd is om dit te mag glo en daaruit te mag leef.

Gebed:

Die Seun het nie kom oordeel nie.  Hy kom spreek ons vry. Sy koms het oor die wêreld ’n nuwe dag laat breek. Maar hulle wat nie glo nie, bly selfveroordelend staan. Dankie vir U genade Here, dat ons U lig mag sien. U lig mag beleef, en dat ons ook die lig in die wêreld mag wees. Want U het het die wêreld so lief gehad dat U, U enigste Seun gestuur het. Amen.